Depresyona ilaç Gibi Akdeniz Diyeti
Sağlık Cumartesi, Ekim 30, 2010
Akdeniz diyetini uygulamak için yeni bir sebep daha ortaya çıktı: Akdeniz tarzı beslenme insanı daha mutlu ediyor.Independent gazetesindeki habere göre, araştırmacılar Akdeniz’e kıyısı olan ülkelerde yaşayan insanların beslenme şeklini benimseyenlerin depresyona girme ihtimallerinin daha az olduğunu belirledi.
Akdeniz ülkelerinde akıl hastalıklarının kuzey Avrupa’daki ülkelerden daha az görüldüğünü hatırlatan araştırmacılar, bunun beslenme şekliyle ilişkili olabileceğini düşünüyor.
İspanya’daki Las Palmas de Gran Canaria Üniversitesi ile Navvara Üniversitesi Kliniği bilim adamları, onbin kişi üzerinde yaptıkları araştırmada, katılımcılara neler yediklerini sordu ve bu kişilerin beslenmelerini Akdeniz diyetinin 9 unsuruna uygunluğu yönüyle değerlendirdi.
Denekleri dört yıl boyunca takip eden araştırmacılar, bu diyeti daha sıkı uygulayanlarda depresyonun ortaya çıkması riskinin yüzde otuz daha az olduğunu belirledi.
Araştırmayı Archives of General Psychiatry’de yayımlayan bilimciler, Akdeniz diyeti uygulamanın depresyon oluşumunu önleme mekanizmasını tam olarak bilmediklerini kaydetti.
Yalnız bu tarz beslenmenin damar fonksiyonlarını geliştirme, yangıyla mücadele, kalp hastalıkları riskini azaltma ve oksijenle bağlantılı hücre tahribatını onarmadaki yararlarının, depresyon oluşumu riskini önlüyor olabileceğini belirttiler.
Akdeniz diyeti başta zeytinyağı olmak üzere sebze, meyve, tam tahıl ve balık ürünlerinden zengin beslenme tarzını içeriyor.





